Holland har særdeles mange broer, som fører over de utallige kanaler, der findes i det meste af landet. Hovedstaden Amsterdam alene har 1281 broer, når man tager alle typer broer med.
Holland har også større broer. Den største bro i Holland er Zeelandbroen (Zeelandbrug), der spænder over Oosterscheldes floddelta i det sydvestlige Holland. Lavbroen forbinder øerne Schouwen-Duiveland og Noord-Beveland med hinanden. Zeelandbroen er 5022 meter lang og blev bygget i perioden 1963-1965. Broen kan åbnes, så skibe kan passere.
Et vigtigt brokompleks er broerne Erasmusbrug og Willemsbrug, som sammen med tunnelen Maastunnel forbinder den nordlige og sydlige del af Rotterdam. Broerne og tunnelen fører trafikken over og under floden Nieuwe Maas og er en meget vigtig del af storbyens infrastruktur.
Erasmusbrug er en 808 meter lang kabelbro, som har en letgenkendelig profil. Den ene pylon (brotårn) rager markant 139 meter i vejret og har givet broen øgenavnet Svanen. Den sydlige del af broen har en broklap, der kan åbnes for særligt store skibe. Broklappens størrelse (89 meter) og vægt betyder, at den er Vesteuropas største broklap.
Nabobroen, Willemsbrug, er 318 meter lang og blev færdigbygget i 1981. Den er malet helt rød, hvilket sætter den i skarp kontrast til den lyseblå Erasmusbrug.
En tredje af Rotterdams broer er Van Brienenoordbrug. Den er 1.320 meter lang og fører ligesom Erasmusbrug og Willemsbrug trafikken over floden Nieuwe Maas. Broen består af to identiske buer, der ligger parallelt med hinanden efterfulgt af tre broer med broklapper. Broen er en del af hovedvej A16, og dagligt passerer 250.000 biler. Det er Hollands mest befærdede vejstrækning. På floden er trafikken også intens. Hvert år passerer 140.000 skibe broen, og cirka 500 af disse skibe er så store, at broklapperne må åbnes – en proces, som tager 18 minutter.
To andre større broer er Ketelbrug og Enneüs Heermabrug. Ketelbrug spænder over Ketelsøen og forbinder Noordoostpolder og Flevoland. En del af broen kan åbnes for sejlende trafik. Enneüs Heermabrug er bygget på syv kunstige øer i søen IJsselmeer ikke så langt fra Amsterdam.
Holland har en del tunneler. Den vigtigste er Maastunnel, som er en del af brokomplekset Erasmusbrug og Willemsbrug. 75.000 køretøjer og et stort antal cyklister, knallertkørere og fodgængere passerer dagligt tunnelen. Tunnelen er 1.070 meter lang med tilhørende til- og frakørselsveje. Selve undervandstunnelen er 550 meter lang, og det laveste punkt er 20 meter under vandoverfladen. Tunnelen blev påbegyndt i 1937 og færdigbygget i 1942.
Piet Hein Tunnel er en 1,9 kilometer lang tunnel, som fører under en fjord i IJsselmeer ved Amsterdam. Den forbinder centrum med hovedvej A10. Siden maj 2005 er en sporvognsforbindelse ført gennem tunnelen. Navnet Piet Hein har intet med den danske digter, forfatter og opfinder at gøre, men er derimod navnet på en Hollandsk søhelt.
Hollandsk længste tunnel er Westerscheldetunnel. Den er 6,6 kilometer lang og fører under deltaet i floden Scheldt. Bilister og motorcyklister skal betale for at bruge tunnelen, og i 2012 var prisen 5 euro (ca. 37 danske kroner). Fodgængere, cyklister og knallertkørere har ikke adgang til tunnelen. Der er dog en busforbindelse, hvor man har lov at medtage sin cykel eller knallert.